Zašto volim Grčku

Secanja na neke dogadjaje ili neke osobe traju celi zivot. Ponekad nam se „ureze“ u pamcenje neki momenat, neki detalj koji ljubomorno cuvamo samo za sebe. Ne pricamo nikome o tome...niko to ne moze shvatiti na pravi nacin, obicno reci nisu dovoljne da bismo opisali kako smo se osecali u tom trenutku. 
Ja cu sa vama da podelim jedan takav momenat jer bez toga moja danasnja prica ne bi imala smisla...od tog momenta sve pocinje...
Imala sam 12 godina. I sada se secam tog momenta. Crvena knjiga sa tvrdim povezom i velikim naslovom ispisanim: „Grcka mitologiija – Bogovi i heroji“. 
Dok su moji vrsnjaci igrali zmurke, ja sam zamisljala Olimp. Putovala sam kroz prostor i vreme, kroz misteriozne zivote Bogova...medjutim moje odusevljenje je nakon par dana zamenilo strasno razocarenje kada sam procitala poslednju stranicu moje knjige. Bila sam ljuta na sebe jer sam je tako brzo procitala! Medjutim kasnije sam shvatila da se „putovanje“ ne zavrsava tu... na jednoj procitanoj knjizi. Naucila sam da „putujem“ na druge nacine... satima sam zaneseno gledala u atlas, svaka nota grcke muzike bila je kao povetarac koji me je nosio u Grcku...tako je pocela moja ljubav prema Grckoj, zahvaljujuci jednoj knjizi! 
Ta ljubav traje i danas...ne samo prema mitologiji. Zavolila sam njihovu divnu muziku, sva ostrva, fascinantnu istoriju i tradiciju staru nekoliko hiljada godina. A kada sam otisla u Grcku najvise me je obradovala jednostavnost i gostoprimstvo ljudi, osecala sam se kao da sam kod kuce, kao da na neki nacin tu pripadam...tada sam shvatila da prica o povezanosti i prijateljstvu srpskog i grckog naroda nije samo slovo na papiru, da je to zaista iskreno obostrano osecanje koje traje vekovima.
Postoji jedan mit koji je neverovatan. Naime, smatra se da Spartanci poticu sa Dinare. Dinarci su tada bili narod nadaleko cuven po svojoj hrabrosti i ratnickim vestinama. Nakon jedne od mnogobrojnih bitaka vracali su se kuci. Medjutim desio se brodolom i potopio njihove brodove. Oni koji su preziveli iskrcali su se Peloponezu i vremenom je tu nastala drzava koju su nazvali Sparta. Kada pogledamo istorijske cinjenice vidjecemo da su se Spartanci razlikovali od ostalih Grka. Za razliku od Atinjana koji su tvorci demokratije, politike i filozofije, Spartanci su cuveni po svojim borilackim vestinama i strogoj disciplini. Medjutim, ova prica nema istorijsku potvrdu, moze samo da se pretpostavlja. Takodje postoji jos jedan neverovatan podatak. Postoji par sela u Grckoj ( ne znam tacno koji deo Grcke) u kojima su nazivi za domace zivotinje srpske reci: macka, pas, konj...Slucajnost ili ne. 
Kada dođete u Grčku nalazite se na raskrscu kultura, naroda i civilizacije. Ne propustajte niti jedan trenutak svog vremena provedenog u naj juznijoj zemlji Evrope. Uzivajte u raskosnim bulevarima Atine, prosetajte izmedju drvoreda maslina, uhvatite talas Jonskog, Egejskog ili Sredozemnog mora za vasu dragu osobu. Osetite cari Mediterana, jer Mediteran je ovde kakav je uvek bio.
Strune buzukija parace sva vasa cula kao fine ruke vestih voskara. Miris ribe i mora lepice se za vase nozdrve kao najskuplji parfemi.Dah Atine, Soluna, Kavale … ili bilo kog drugog mesta nosicete kao podsetnik na radost za svojim vratom.
Menjale su se kulutre, filozofije, nauke, Grci su ostajali isti, ponosni i cestiti. Neka Vas kontradiktornost lepote u koju cete cesto zapadati ne pokoleba da do kraja istrazite mistiku stare Grcke, ili kolevke savremene demokratije. Zalasci sunca i more izmedju neba i vas.
Mislim da bih danima mogla da pisem i pričam o Grckoj, ona je moja vecita inspiracija ...toliko je mitova, neveroavtnih prica, mojih subjektivnih dozivljaja...medjutim svoju pricu cu da zavrsim rijecima :“ ΣΕΡΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ, ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ – SRBIJA MI JE U DUSI, GRCKA MI JE U SRCU“.
I dok ne otvore granice, dok se ne stiša korona, dok ne prođu prvi, drugi, treći, peti pik. Ostaje nam da maštamo i pričamo o Grckoj i da jedva čekamo kada ćemo ponovo preći Grčku granicu pa bilo koju i da ponovo uživamo u njoj.
Voli vas vaša Buba do neke nove priče ili nekog novog putovanja.... 

Коментари

Najčitaniji putopisi

Популарни постови