Osvojena Dugina planina u Peruu 🇵🇪🌈

I reached the top of the mountain ‼️ 5036 m/nmv 

Do zadnjeg trenutka nisam verovala da ću uspeti, jer već na 3800-4000 nije bilo jednostavno ni šetati.
Ovo je ujedno i poslednja tačka mog putešestvija po Peruu. Pomalo tužna što se putovanje završava, a ponosna na sebe što sam ipak pobedila samu sebe 😍
nasoj ekipi od 12 ljudi, svako je imao drugacije oblike visinske bolesti. Nakon prve noći, u Kusku na visini od 3300m/nmv skoro pa sam odustala od pomisli na Rainbow...
Ali nakon par dana sam se navikla i odlučila i za taj podvig...
Kakvo zadovoljstvo, sreća, suze radosnice kada stigneš do vrha.. A pogled... Neprocenjivo.
A kako sam došla do Vinicunca - Dugine planine u Peruu...
Popela se na 5.036 mnv, žvaćući kokino lišće i pijući čaj od koke i slikala se gore sa alpakama...
Ovo mesto zove se Vinicunca, ili Winikunka, a poznato je i kao Planina duginih boja. Otkriveno je pre osam godina, zahvaljujući izraelskim planinarima koji su ovde slučajno zabasali tokom ekspedicije na Ande. Od tada je drugo po posećenosti, nakon Maču Pičua.
Montaña de Colores (Planina boja) je planina u Peruu na nadmorskoj visini od 5.200 metara. Smeštena je u Andama Perua, u regiji Kusko.
Planina je prugasta sa bojama u rasponu od crvenkaste, tirkizne do lavande, boje kestena i zlata...
Bojama oslikana prelepa planina Vinikunka se takođe smatra svetom i smatra se da je to božanstvo Kuska.
To je mesto svakodnevnog bogosluženja koje svake godine posećuje na hiljade hodočasnika.
Razlog zbog kog vidimo obojenost duge u slojevima planine Vinikunka je u velikoj meri posledica vremenskih uslova i mineralogije. Mineralni sedimenti miliona godina evolucije stvorili su ovaj efekat, koji je vidljiv na mnogim vrhovima i u različitim kombinacijama boja. Planina Vinikunka je zapravo samo jedna u čudesnoj zbirci prekrasno okićenih vrhova skrivenih u srcu peruanskih Anda...
Vredi svakog pređenog metra, svakog plitkog udaha, osećaj neverovatan, a onda pomalo tužna krećem ka Kusku, a to znači da je kraj putovanja tu 🥺
Stigli smo na vreme na aerodrom, čak sam imala i dovoljno vremena preći prekoputa aerodroma po cigarete. Iako nas je vodič upozorio da nije baš bezbedno, naravno pametna ja sam se otisnula u avanturu kupovine cigareta sama. To je još jedan događaj za pamćenje, toliko je bezbedno da prvi put nisam smela izvaditi telefon da slikama dočaram deo grada u koji sam nabasala 😁.
Policijski pas koga sam videla da njuška okolo po aerodromu me je podsetio, da još uvek imam u džepu par liščica koke koja je ovde potpuno legalna ali u Evropi bi me mogla uvaliti u gadne probleme. Na sreću setila sam se baciti je u smeće. Čudan je taj svet, na jednom kraju nešto je sasvim normalno pa i poželjno, na drugom se za isto to može zaglaviti i zatvor.
Šta reći na kraju. Ovo putovanje je bilo nezaboravna avantura, definitivno će mi ostati u sećanju do kraja života. Da li žalim zbog nečega? Jedino što nisam imala više vremena da posetim neke gradove i lokacije koje sam želela posetiti a nisam stigla 🤫
Južna Amerika je neverovatan kontinent, toliko lepe prirode, toliko istorije kako kolonijalne tako i one još starije. Ponekad jako slična Evropi, ponekad je bespotrebno kopira, no češće je totalno drugačija od svega na što ste navikli u našim krajevima.
Kako zaboraviti neopisivu lepotu Machu Picchua i Cusca? Kako zaboraviti spust niz dine na bordu,  kako zaboraviti duginu planinu ❓️
Odgovor na sva pitanja je lagan – nikako. To zaboraviti neću nikada, a sećanja i iskustva koja sam stekla ostaju mi kao neprocenjiva vrednosti do kraja života.
Da li bi ponovila isti put? Naravno, sutra bi krenula! No verovatnije je da ću ipak ići u neke druge južnoameričke destinacije, puno je želja a spisak je dug, Kolumbija, Brazil, Bolivija, Argentina, Patagonija… Pre ili kasnije povratak u Južnu Ameriku je siguran. Jedva čekam. 🙂
Adios Peru! Do skorog viđenja. Europo evo me natrag k tebi. I da ostala je još jedna pričica, a to je naravno o hrani u Peruu, stiže uskoro 🤫

Voli vas vaša Buba do nekih novih putovanja 😍

Коментари

Najčitaniji putopisi

Популарни постови