Tragovima drevnih Inka, avantura zvana Peru ❤️

Završila se još jedna avantura, išla sam tragovima starih Inka, moja destinacija ovog puta bio je Peru i dalje pokušavam da se saberem, sve ono što sam videla na proputovanju po Peruu je neverovatno...
Tako da ću vam u narednim danima pokušati raznim pričama da prenesem doživljaje iz ove neverovatne zemlje...  Leteli smo iz Beograda do Amsterdama , pa iz Amsterdama za Limu glavni grad Perua.... još tih 11000 kilometara i ostvarenje mog sna je tu .


Kad sam bila jako mala, imala sam nekih deset godina.  Sećam se da se tada nije moglo putovati baš mnogo zbog krize, sankcija, inflacije... Oni koji su me poznavali tada, a znaju me i sad znali su šta me baš usreći kao poklon. Putopisne knjige, mape, globus... bilo šta što ima veze sa putovanjima...
Te 1992 godine za rođendan sam dobila knjigu sa velikim slikama sa malo teksta u kojoj su bila sva čuda Sveta,  najviše mi se svidela jedna posebna stranica, na njoj slike nekakvog starog grada, oko tog starog grada neke čudne životinje a okolo planine, kao da sam ih ja sama nacrtala…
Dugo sam tražila nakon toga sve što ima veze sa tim lokalitetom, iščitavala sve o toj drevnoj civilizaciji, a nakon par godina putopisna emisija serijala "Svet na dlanu" i Mićić Slobodan na tom čudnom mestu...
I onda slede godine istraživanja, čitanja, više puta sakupljenih i potrošenih para da konačno vidim to o čemu maštam ceo život. Pazite šta žarko želite, možda vam se i ostvari...
Saznala sam da je to mesto u zemlji koja se zove Peru, da se taj Peru nalazi sa druge strane sveta i da je tamo jaaaako skupo za otputovati jer je jaaaako daleko.
I evo, 30 godina nakon što su mi se slike iz one knjige zauvek urezale u sećanje ja sam na putu za jedno od najneverovatnijih mesta na svetu, na putu sam za Machu Picchu…i ne mogu verovati da sam to stvarno dočekala, ostvaruje se moj dečiji san.
Putovali smo danas prvo dva sata od Beograda do Amsterdama, pa onda gotovo 11000 kilometara i 12.5 sati vožnje do Lime. Iako umorna morala sam se večeras malo prošetati gradom, a od sada slede priče iz Perua o ostvarenju mog sna😍 
Prvo mesto koje sam posetila u Peruu je glavni grad naravno. Lima je velegrad u srcu pustinje između Pacifika i Anda...
Najveći i glavni grad Perua. U metropolitskom području grada živi gotovo 10 miliona stanovnika što čini približno trećinu stanovništva Perua.
Treći grad po veličini grad u Južnoj Americi odmah iza Sao Paola i Mexico City-ja. Lima je i drugi po veličini grad na svetu izgrađen u pustinji odmah posle Kaira.
Dve trećine prihoda Perua ostvaruje se u području Lime, sva najvažnija industrija zemlje nalazi se ovde.
Grad je osnovao Francisco Pizarro 18.01.1535. Grad se zvao La Ciudad de los Reyes – grad kraljeva, sve dok Peru nije postao nezavisna država.
Lima se nalazi u pustinjskom pojasu između Tihog Oceana i Anda u centralnom Puruu.
Prave kiše ovde nikada ne padaju, povremeno bude manjih kišica. No na sreću kroz područje grada prolaze 3 reke Chillon, Rimac i Lurin.
Iako kiša nikad ne pada Lima je poznata po oblačnom vremenu. U stvari nisu pravi oblaci u pitanju već nešto kao siva magla, uglavnom nešto zbog čega ćete teško videti plavo nebo ovde. Domaći tu pojavu zovu trbuh magarca.Grad Lima se proteže oko 80 km uz obalu i oko 40 km prema unutrašnjosti...

Crkva San Francisko i njen manastir najpoznatiji su po svojim  katakombama u kojima se nalaze kosti oko 10.000 ljudi koji su ovde sahranjeni kada je ovo bilo prvo groblje u Limi.
Manastir ima impresivnu zbirku verske umetnosti. Najpoznatiji je po muralu “Tajne večere”, koji prikazuje apostole kako jedu zamorčića...
U jedan dan u Limi spakovali smo bar pet. Sada želimo baciti pogled preko okeana. Da bismo to uspeli morali smo otići do njega.
Odmah se na prvu ruku vidi razlika, ovde su zgrade veće, novije, ulice su čistije, auti bolji…ovo je neka druga Lima. Hilton, Marriott i drugi zvučni lanci hotela su ovde zaduženi da popune prvi red do okeana, uniformirani ljudi s belim rukavicama stoje pred ulazima i otvaraju vrata gostima koji naiđu, nema smisla da se zamaraju time sami. Neki je to drugi svet, iskreno meni ne baš zanimljiv, meni je i naš hotel u centru grada više nego dovoljan.
Obala okeana u Mirafloresu je nešto što ćete često videti na slikama Lime. Oštro odsečeno kopno nestalo delom u nekom od brojnih potresa ovde na rubu tektonske ploče a delom erozijom tla šibanog okeanskim talasima i vetrovima. Zahvaljujući tome pogled odavde je fenomenalan, puca u daljinu koliko god oko seže i na jednu i na drugu stranu, iza vas su stakleni neboderi luksuznih hotela, ispred vas nepregledni okean, ogromno prostranstvo najveće vodene površine na svetu, kada bi mogli gledati dovoljno daleko videli bi hiljadu kilometara ničega osim vode sve tamo negde do Australije ili Japana, ispod vas šum talasa po crnoj vulkanskoj plaži a između po liticama kondori sleću u svoja gnezda. Pogled je stvarno impresivan ali i pomalo zastrašujuć...
Miraflores je poznat po svojim lepim parkovima koji se nalaze uz sam rub litice prema oceanu. Mi smo počeli od najpoznatijeg Parque del amor (Park ljubavi), uputili smo prema severu kroz njega. Park ljubavi je poznat po svojoj čuvenoj skulpturi dvoje ljubavnika u zagrljaju, možda ste već imali priliku videti to na slici.
Osim toga primetićete nešto poznato, ukoliko ste već bili u Barceloni 🙃
Sledeća tačka naše posete u Limi je park fontana i njegova najveća atrakcija za mene, tunel fontana koji je dug 34 metra i nalazi se u najvećem kompleksu fontana na svetu, Circuito Mágico del Agua.
Čarobni vodeni krug otvoren 2007. godine i dalje je jedan od najvećih projekata, ikona grada Lime i simbol oporavka javnih prostora u Limi. Ovaj kompleks zauzima prostor od 19 hektara u kom je raspoređeno 13 fontana različitih oblika i kao takav dospeo je u Ginisovu knjigu rekorda.
Ima trinaest fontana, koje podržava najnovija tehnologija, gde se muzika, voda, zvuk i lasersko svetlo mešaju kako bi prikazali jedinstvene i neverovatne predstave.
Stvarno sam uživala kao malo dete u predstavama...
I za kraj obilaska Lime prošetaću vas sa par sličica kroz Barranco, boemsko srce Lime, sa svojom šarmantnom arhitekturom, intrigantnom uličnom umetnošću i užurbanom gastronomskom scenom... 
U proteklim godinama Barranco je najmodernija četvrt u glavnom gradu.
Barranco je društveno središte, posebno među mladima, gde kontinuirano pojavljivanje novih barova nije prošlo nezapaženo među ljudima željnima zabave.  
Ali pre svega, ova četvrt je umetnička, prijateljska i pogodna za šetnju...
Toliko za sada od Lime i Perua, svaki dan ću pisati po jednu pričicu dok sabiram utiske sa ovog neverovatnog putovanja...
Voli vas vaša Buba do nekih novih druženja ❤️

Коментари

Najčitaniji putopisi

Популарни постови